2012/02/27

Tävlingsdagen Katrineholm

Igår(lördag) åkte vi från Tidaholm 5.45 till Katrineholm med DVT tävlingsdansare för o tävla. Vi kom fram vid 9 tiden om jag minns bra. Sen så var det att hitta omklädningsrmmet, vilket var ganska svår eftersom stället kändes som en labyrint, men sen när vi hittat det så fixade vi oss ganska fort för att sen komma ut i hallen och värma upp. Det tog inte så jätte långt tid, men det var faktiskt jätte skönt att röra på sig lite! :) 
Tävlingen började med disco freestyle. jag älskar att titta på det, så jag missade inte en enda sekund av det :D Senare efter prisutdelningen så gick jag och värmde upp igen lite, dansade min dans några gånger, testade några steg som jag var ganska osäker på eller rädd att inte hinne de...men allt kändes jättebra jämfört med att hur länge har jag övat det (typ en vecka)  Så det var bara att vänta på min tur :) Rond 22 var min tur och det högsta tjejklassen var i typ 18 så jag bestämde mig att titta klart dem, gå ner, värma upp lite till, eller köra dansen pytte lite och sen gå ut på golvet och göra mitt bästa! Hmm....det blev inte riktigt så som jag tänkt...jag glömde bort att ronderna är redan semifinal, och då är det typ en hit i varje rond, inte 5-6 som i normal ronderna....och det gick jätte fort så jag hann inte så länge jag ville innan det var min tur, men jag körde på endå. När jag var på golvet och dansade då tänkte jag inte alls. Jag kände bara hur kul är det egentligen att dansa! att visa att man kan och förhoppningsvis domarna märker det. När en och halv minut har gått, volymen sänktes på musiken men jag fortsatte dansa lite till :D Dansade klart 8-an :D haha jag kunde bara inte stanna just där! :D Förut så stannade jag när jag hörde att musiken börjar försvinna, men det var det inte denna gången. Jag kände mig inte alls trött. Jag kände mig hur bra som helst. :) Det kändes som att jag dansade bra. :) Men sen när de visade vilka som gick vidare....(210, 216, 217....) jag hade 211.... Jag blev skit ledsen. Fick nästan tårar....då hade jag tanken att jag kom sist igen!! Jag visste inte vad jag gjorde fel...men det är bara att acceptera. Efter att singeldiscon blev slut, satte de upp resultatet på väggen. Jag gick och tittade, och vad såg jag!?!? Jag började le och jag blev glad på en sekund. Jag koom INTE sist!!! :D Jag kom 8:a av 12! jag blev så glad! Jag var INTE sämst! :D Jag fick iaf ett x av 3. Det behövdes bara en till för att gå vidare, men ändå!! :) 
Sen så var jag jätte danssugen när jag tittade bara på tävlingen....Men det skulle va tråkigt att dansa själv så jag bara satt och tittade på. Det var hur kul som helst! Jag ÄLSKAR rikstävlingar. Då kommer de bästa också och dansar! De är otroligt bra! :D
Men nu ska jag sova! Har skola imorgon och jag måste gå upp kl 6! :O
God natttt! :D

Hittade en bild på FB. På bilden är Sofie Ericcson som är Sveriges bästa tjej disco dansare!Hon vann Disco VM också för 2 år sen om jag minns bra. 
Det är helt crazy vad hon gör med sin kropp när hon dansar! :D Jag älskar att se på henne!
Får aldrig nog! :)
(bilden är tagen i tävlingen i lördags, Katrineholm)


2 kommentarer:

  1. Szia Melinda!

    Olyan jo arrol olvasni, hogy mesz versenyezni meg hogy miket erzel..
    Annyira aterzem, en is sokat tancoltam meg tävlaztam, amikor Svedorszagban laktam, es hianyzik!

    Puszi
    V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köszönöm szépen! :) Örulök neki hogy jó dolgok jutnak eszedbe! :) Te meddig tävláztál? mármint milyen klassba jutottál fel? :) ès elhiszem hogy hiányzik...nekem akkor is rossz ha csak pár hónap uppehåll van :)

      Puszi neked is! :)

      Radera