2013/04/30

Lyckad tävling i Lindesberg

den 20:e var jag, mamma och min syster (Fanni) i Lindesberg och tävlade.
Först var det Formation. Det var väldigt roligt om jag får säga det själv! :) Det är sjuuukt jobbigt, men fruktansvärt kul! :) Vi kom 2:a....

Sedan var det dags för singel. Min FÖRSTA tävling i guld klass!!! Kollar på programmet och hur många startande vi är...21!!!! WOOW Har nog aldrig tävlat mot så många...inte ens på SM kanske...haha Det är alltså KÖRT :/ första gången kommer jag aldrig komma nånstans när det är 21 pers....haha var inte alls nervös för jag visste typ att jag kommer inte komma nånstans...Jag var mest rädd för att jag inte skulle orka en och halv minut... Så när dt blev dags så gick jag bara på dansgolvet och dansade. Jag visste inte ens vart jag var för det var så många på golvet och jag är inte van vid det...haha körde liksom bara en testrunda :)

Men helt plötsligt så hör jag att musiken försvinner, ser att alla går av golvet (Jag hänger på såklart)...Jag hann dansa min dans en gång och några extra 8:or, jag blev inte alls trött och därför fattade jag inte att det redan var slut :) Sen går jag upp till våra platser och väntar. Förväntar mig inte att jag ska se mitt nummer bland dem som gick vidare, men tadaaaaaa 535!!!! :D Jag ÄR VIDARE!!!! Vilket betyder att jag kommer dansa en gång till i semifinalen :) Är fortfarande inte nervöd eftersom jag är mycket mer än nöjd redan! :D haha Så nästa gång när jag går på golvet så händer det typ samma sak. Jag dansar nog några steg mer också än alla andra för jag fattade inte att det var redan slut... blev lite tröttare än gången innan, men jag skulle orkar dansa mer :) Går av golvet, dricker och eftersom jag inte har mina glasögon på mig så ser jag inte vilka som gick vidare. Jag typ bara står där och väntar... Mamma står bredvid mig och börjar helt plötsligt skrika att jag är vidare igen!!! Jag försöker titta men ser ingenting(pga glasögonen är borta) så jag springer upp till våra platser igen för att kolla själv också, men då har dem redan tagit bort nummrena...haha Så jag var liksom tvungen och tro på att jag är vidare :D i FINAL!!!! :D
Och NEJ! Jag är fortfarande inte nervös! Har nog inte varit såhär lugn på en tävling som denna gången. Innan vi skulle på golvet så ser jag att det är bara 6 st som är i final...av 21! Fattar typ fortfarande inte att jag kom såhär långt.
Går upp på golvet en sista gång för att dansa och ha kul! Jag var mycket mycket nöjd redan då så det spelade ingen roll för min del hur det gick eftersom så jag bara dansade :D
Ronden blev slut, jag går av dansgolvet och jag kände ALDRIG förut att tävling är så ROLIGT!! :D Jag ville bara dansa mer o mer o mer! :D HAHA

Min syster gick vidare också en gång!! Sjukt bra för att dansa i silver klass i en sån kort period. De är liksom alltid så många i hennes klass! Hon dansade sig till semifinal och jag är så glad för hennes skull!! :)

Efter att ha dansat själv några ronder och tittade på dem bästa så var det dags för pristudelning. Vi satt där och var 3 som kom till finalen från DVT. Guld junior 2..den klassen dem 2 andra tjejer tävlade i. de var 60!!!! st från början! de ropar upp 3:an, ingen av dem, ropar upp 2:an, och JAAAAA det är C.!!! :D :D :D Så jäääääkla bra gjort! Sitter och väntar på 1:an, men det blev tyvärr inte A.(den andra DVT tjejen). Grattis Grattis C.!! :) Båda A. och C. fick prick(uppflyttningpoäng) vilket är superbra! :D
Sen frågar J. mig om jag är nervös eftersom det är snart min klass dem ropar upp på pallen...Jag sa nej, jag är redan nöjd...trodde inte att jag kommer gå vidare en enda gång. Så börjar Dermot Clemenger som var speaker för hela dagen. Guld Vuxna,, på en tredje plats 535 Melinda Varjas!! ALLTSÅÅÅ VA?!?!?!?!?! KOM JAG 3:a!?!?! :D hahah obeskrivligt känsla alltså!!! :D :D Får hem en pokal och prick också!! :D BARA 2 prickar kvar till Star klass :P haha

Ne, alltså den här känslan är obeskrivligt! Jag får absolut inte tänka mer på att jag tävlar. Jag måste ta det lugnt och försöka koppla bort den tanken. :D

Det blev jätte mycket text nu, men ska dela mig mig lite bilder också :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar