2013/09/04

Vill också dansa

Är fortfarande sjuk och kunde inte dansa idag heller :(
Igår var jag och några 2:or i Göteborg och tittade på en dansföreställning där en av danslärarna var med! Dansföreställningen bestod av improvisation! Intressant att se hur dansarna jobbade med musiken, ljuset och med varandra när dem var fler. Inspirerande var det! :)

Som sagt är jag fortfarande sjuk och vill inte dansa...eller rättare sagt...jag VILL dansa men jag gör inte det för att då riskerar jag att må sämre efter... 
Idag var det den första dagen med det riktiga schemat och då hade vi balett, anatomi och modernt. efter modernt skulle vi stanna kvar och öva och sånt. Vi skrivit ner alla övningar dem gjorde så att man ska lättare komma ihåg det. 
Eftersom jag satt hela dagen så hade jag redan allting nerskrivet, men var ändå roligt att vara med och hjälpa dem ifall dem inte kom ihåg allting ;) 


Man lär sig så himla mycket av att titta på lektionen! Man hinner höra all viktig information, man ser hur alla rättar till det som var fel först och allting blir så himla mycket bättre på en gång! :) 
Och att anteckna är ju hur bra som helst! Man får så himla mycket information varje dag, man kommer inte komma ihåg om en vecka vad som var sagt idag, så det är verkligen jätte bra för att bli bättre och utvecklas snabbt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar