2013/10/30

Älskar danslivet hemma

Dem senaste dagarna var blandade ganska chilla och roliga/händelserika :)
På måndag var jag på stan och fixade lite ärenden som jag annars inte kan, och senare på kvällen väntade vi på stormen Simone som sen aldrig kom...(vilken tur)

Igår så stod det träning på schemat! 2 timmars tävlingsträning som började med nästan en timmes fyspass och stretch. Jag typ dog på fysen...jag MÅSTE verkligen köra fys på skolan typ varje dag, eller varannan minst!!! Jag vill nog inte uppleva det här en gång till att jag dör och alla andra tycker att det var lite jobbigt...Nja...Dansar man inte disco så har man inte disco konditionen...Nu är det bevisat och klart....
Men det var i alla fall jätte kul!!! Bara stämningen av hela träningen...åhhh <3 <3 vad jag saknar det!! 
Själva träningen gick väl sådär...Det var ju första gången jag dansade för tån också. Hade skor på mig! Visst är jag duktig :D haha Annars skulle jag nog aldrig vågat hoppa splitt och sånt.
Men fram till slutet började jag få ont så då fick jag sätta mig lite. Jag vill ju inte förvärra det när det är på förbättringsvägen.
Dansade dansen när vi körde 1,5 minuters och det gick åt skogen....orkade dock mycket mer än på själva tävlingen i Örebro :D Men kroppen sa stopp innan musiken var slut...tråkigt...
Som sagt, ska tillbaka till skolan nästa vecka och då kör jag fys själv på eftermiddagar!! Jag bara måste!
Idag har jag träningsvärk i låren och axlarna :D <3


Sen åkte jag hem, tryckte i mig mat och åkte tillbaka till DVT för ZUMBA <3
Jag var livrädd i början att jag inte kommer orka. Jag var fortfarande skakig från fysen innan.
Men efter den 3:e dansen glömde jag bort all smärta och att jag var trött....Jag bara dansade och tyckte att det var världens roligaste grej ever!!!
Och det var det! Jag älskar Zumba så mycket! Det går inte att beskriva! Jag saknar det såååå himla mycket varje vecka som går. Jag har längtat efter denna timman i flera månader. Att jag ska få dansa Zumba med mina zumbakompisar :)
Jag var sååå lycklig igår! Jag har nog inte varit så glad på jätte länge! :) Jag saknar det verkligen enormt mycket! Med världens bästa instruktör också! Kan inte vara bättre än så, så bra den redan är! <3


Nu måste jag avsluta här för att jag ska till tandläkaren. Hörs sen! Puss och kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar