2014/02/18

Lång resa

Är nu i Stockholm och chillar på hotellet. Bokade ett rum där 8 kvinnor får plats. Än så länge så är det jag och en äldre dam som är i rummet. Kommer nog komma en till sen som har redan varit här sen tidigare för att sängen är bäddad och en resväska ligger där. 
Känns jätte konstigt att sova i samma rum med några jag inte känner men men...har inte råd med att betala 1000 spänn för en natt när jag ska vara här 2 nätter...Får bli så nu ;) Kvinnan verkar va trevlig så, inga problem ;)

På bussen från Skövde till Hallsberg satt jag bredvid en man. Alla pratade med sina "grannar" på bussen så vi snackade också lite. Han var från Norrland, 1 timmes resa ifrån Luleå....LÅÅÅNGT UPPE!!! ;)
Sedan i Hallsberg fick vi sätta oss på ett tåg som sen tog oss till Stockholm. Som jag tidigare skrivit så åkte jag snabbtåg, fast jag egentligen hade biljett till en vanlig regional... haha men vad gör det när dem inte kommer på det. Ingen frågade efter biljetterna så det var bara att chilla och se helt normal ut :P

Väl framme i Stockholm så fattade jag inte hur jag skulle ta mig ut från stationen...Visste inte ens att det log under stan!!! :O Eller vänta...det ligger ju inte under stan för jag fick ju trappa ner till den där tunneln...Men ändå, jag kände mig jätte vilse!!! Ni kanske fattar, eftersom jag inte ens vet om jag var över eller under marken...haha. Jag tog fram mobilen iaf och försökte GPS:a ut mig på nåt sätt, då plötslig hör jag nån börja snacka med mig....Mannen från bussen!!! :D Han hjälpe mig ut och förklarade var jag skulle ta vägen typ! Så himla snällt!! :)

Så nu är jag här och väntar på att det ska bli imorgon!!!! ;) Spännandeee! :D :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar