2014/09/16

Lite mer om första dagen :)

Igår blev det bara ett kort inlägg med massa bilder...tänkte nu berätta istället hur det var i skolan:D
Börjar med att det var så roooligt!!! Har haft 4 lektioner igår. Vi började först med lite presentation, och sen hade vi balett. Läraren är supersnäll, men supersträng. Hon går runt och skriker, pushar oss på riktigt! Kan tänka mig att det bara blir "värre" senare :D Hon sa att vi kommer hata varandra om nån vecka bara för att hon pushar oss så mycket! Men det gör hon ju bara för oss! :)
Sen hade vi contemporary! Det blev lite prat där också, och sen fick vi lära oss en ganska lång uppvärmning. För mig kändes det nästan som att det var en koreografi :D Efter det hade vi jazz projekt vilket ska vara en "pedagog klass"...vi kommer lära oss hur vi ska bygga upp jazz lektioner för nybörjare, barn, vuxna, avancerade osv... Igår dansade och "lekte" bara runt! :)
Det sista vi hade igår var FLOOR!!! I LOVE IT!! Floor är något jag har alltid tyckt om! :D Och att göra det och lära sig det på professionellt nivå...love that <3

Började kl 15 igår och slutade 21.25..sen stannade vi och stretsca och prata lite med tjejerna. Var hemma 23.00...:) :)
Just nu när jag ligger i sängen, känner jag redan av lite träningsvärk i mina ben...baletten gjorde ändå sin grej alltså :D
Taggad för idaaag!!! :D :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar