2012/01/15

Kick off dag2

Andra dagen på kick-offen var det mest disco. 
På mogonen började vi med stenhård boxning. Eller det kändes så. I en timme körde vi heeela tiden. Det var verkligen jättejobbigt. Eller jag tyckte det då. Men om jag tänker nu....DÅ visste jag inte vad som väntar senare :D hahahaha

Efter boxningen så var det lyrical med Sofia från Åmål. Den var sååå bra. Jag älskade det verkligen. Den var inte svår, men man skulle dansa den fullt med känslor. Jag tror jag lyckades :) eller jag kände så iallafall :)
SEN började den tuffa träningen igen! Lätt disco. Det var jättekul!! Vi körde verkligen i en timme utan att stanna. Vi fick massa tips vad vi behöver tänka på när vi är ute på dansgolvet på en tävling. Jag lärde mig jätte mycket! Hon brukar värdera ner mig i nästan alla tävlingar...haha :D Men nu vet jag hur ska jag tänka för att få henne tycka om mig! :D Det är kul! :D 
Sen så var det avancerad disco. Vi fick lära oss en lite kortare dans. Den var lagom svår. Det var många steg i den som jag gillade mycket. :) Den körde vi också en massa gånger så man blev dödstrött nästan. :D
När den timman har också gått så stod det strech på schemat. Jag tänkte att det kommer bli skönt och så, men NEJ! Det var et verkligen inte! Det va brutalt!!! Såhär har jag aldrig strechat i hela mitt liv. Jag trodde att vi kör hårt strech på lektionerna, men det gör vi absolut inte. Den här var hemskt!!! Men det hjälper jättemycket!! Man blir stark och vig och kan klara massa grejer bara med hjälp av att göra de här övningar. Men de är as svåra och jobbiga och man känner att man dör snart! Men det är också nåt jag lärde mig! DET KAN BLI VÄRRE!!!! :D hahaha


Såhär fick vi sitta jätte länge!!!!!!Och det gjorde så ont! Men det var skönt också samtidigt! :D
Speciellt när jag tänkte på att jag gör det för att ha fina sparkar och så kan jag använda det på en massa andra dans stilar också!
(jag sitter med rött linne på mig)

Dagen var underbart!!!!! :D Vill göra det varje helg!!! :D
JAG ÄLSKAR DANS!!! Det bästa jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar