2012/03/07

Kom hem nyss från dansen. Hade JMB (Jazz Modern Balett) och sen street. På JMBn kändes dansen lite svårt. Eller...svårt och svårt....beror på vad man jämför med, och jag jämför med tidigare JMb dansera som jag dansat :) Så jämfört med de var det gansa svårt. Och det som gör att det blir svårt är inte riktigt stegerna utan att det är nästan en rapp låt och vi dansar modernt till det. Det blir säkert as snyggt men svårt att få framrädd känslan till den låten. Vi ska nämligen vara sårade typ....men jaja, det är bara att öva. Sen så måste jag koncentrera mig extra mycket för att jag kommer inte kunna vara med varje onsdag. Tycker det är lite synd, men man får offra ibland :) 

På slutet av JMBn fick jag magont...Det kom bara från ingenstans så jag var inte med i början på street. Dansade bara efter halva lektionen, då vi började där också med föreställnings dansen som ska vara i maj :) Det är ABBA tema, så alla grupper dansar till ABBA låtar! Skit kul tycker jag! :D Men iaf vi ska blanda lite house och street i vårt nummer. Jag tycker det är jätte roligt. Har aldrig dansat house förut, det är inte det lättaste att få in den "house" känslan och att man ska bara slappna av och så...men det är inte omöjligt :) 

Imorgon är det torsdag och det betyder en ganska så kort dag i skolan, och sen några timmars vila hemma, sen ett jobbigt, men askul disco pass, och KANSKE om jag orkar så blir det Zumba som avslutning :) 

Men jaja, nu ska jag gå och duscha tror jag :) 
Ha det så bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar