2012/10/21

STAR FOR LIFE 4 EVER IN MY HEART

Helgen har varit underbart! Bland det bästa!! Speciellt fredag!!! 
JAG ÄR SÅÅÅÅ GLAD!!!! 

Det innebär att 
STAR FOR LIFE har blivit en del av mitt liv! Jag hopppas på att kunna hjälpa dem i framtiden också och att det inte blir bara en enda gång per år när vi kan sjunga med i kören....Om ni inte vet vad Star for life är så beskriver dem såhär på deras hemsida: "Star for Life är ett unikt program för att förhindra spridningen av hiv bland unga människor i södra Afrika. Vår vision är att inspirera unga människor att tro på sin framtid och sina drömmar och stödja dem i att leva ett liv utan aids.http://www.starforlife.se/ Det innebär att ungdomar från Syd Afrika kommer hit och tillsammans med svenska ungdomar ger en fantastisk konsert <3 Jag och min klass har fått vara med i den stora kören i 2 år nu och det har varit fantastisk båda gångerna <3 Det är obesklivligt hur bra det är och känslorna man får när man träffar dem, sjunger med det, umgås, när man tänker att de lever på andra sidan jorden med massa problem, men dem kämpar ändå och ger inte upp. Det är helt obeskrivligt...man måste uppleva det själv för att förstå vad det handlar om.   Förra året blev jag/vi med några till i klassen bra kompisar med några av star choir South Africa. Det låter så omöjligt när man säger att " Jag ha kompisar som bor i Africa, är födda i Africa och lever där...men dem är ändå mina kompisar" och grejen är att alla som träffat dem i Sverige gillar dem såååå mycket!!! Helt underbara personer...Jaja...skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur mycket jag älskar det hela, Star for life, Star Choir....:)
Här får ni lite smakprov på hur konserten såg ut i fredags:(Filmerna är från olika städer, men de kör samma under hela turnén)

<3 <3 <3 Entré låten <3 <3 <3

En låt på deras språk <3

Sen har vi "finalen" också :) Några låtar känner ni också igen :P ÄLSKAR DET SÅÅÅÅ BRA <3

Och det här tycker jag är HELT AMAZING!!!! När de blandar Nationalsångerna <3 <3 Man måste bara lyssna hela för att förstå <3 Jag får tårar och blir så glad <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar