2013/09/13

Halva veckan kort :)

Olala, mycket som hände igen denna veckan...
Typ jag har haft min första balett lektion efter att jag varit sjuk och efter att jag köpte min balett dräkt.. :D Haha...kände mig askonstig i början, men sen så var det faktiskt jätte skönt att ha bodyn för att man ser mycket enklare vad man gör fel och hur man ska göra för att det ska bli rätt! :)

Sen hade jag tränat inför tävlingen den 28:e september. Har gjort klart min dans då det fattades några 8:or i början och slutet, men nu är den helt klar, och jag tror, hoppas i alla fall att det är godkänd och bra :D 

Sen i förrgår hade vi så kallad Öppen scen i skolan. Det innebär att man kan gå visa upp vad man kan om man vill. Denna veckan var det en massa sång, och en jätte liten "dans" som en kvinna från afrika visade upp. Det var faktiskt jätte kul! :D Alltså kvinnan :) 

Och igår såklart övade jag min dans igen till tävlingen. MYCKET som ska förbättras under 2 veckor! Jag måste verkligen öva varje dag typ. Men det känns bra! Jag måste jobba mycket med uttrycket, speciellt ansikten...Det är lite tråkigt och syns att jag tänker mycket på att göra rätt...

Men men...nu hade vi lite rast från 9.40 till 10.40. Vi dansade såklart, övade lite danser och övningar som ska sitta. Men jag tänkte komma och packa lite innan jag åker hem sen på eftermiddag. Planerar också att dra till dansbutiken en snabbis och köpa balett skor. Hoppas jag hinner bara för att jag är framme i Göteborg typ 17.40 och dansbutiken stänger kl 18.00....jag hann förra gången! Hoppas jag har tur idag med trotts att det är fredag den 13:e idag ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar