2013/11/18

Rikstävling Helsingborg

Lite grejer har det hänt under helgen
Lördag började så tidigt som kl 5 på morgonen för min och många andra tävlings dansare i lilla Tidaholm gissar jag eftersom bussen åkte kl 5.45 mot Helsingborg! Bara 3 timmars bussresa. Alla klarar det lätt ju ;)
Sedan var det tävlingsdags! :) Rikstävling! Vilket betyder att de lägsta klasserna är inte med, men istället så får dem allra bästa vara med! :D Guld är bäst...då får man vara med på båda regions och rikstävlingar :D Vilket innebär en massa tävling :D KUL! :D
I min klass var vi 12 st, alltså vi började med semifinal, för att sen dem som går vidare skulle dansa final. Och vet ni vad!? JAG GICK VIDARE :D haha jag var så himla glad!! :D Men sen så kom jag bara 6:a...eller bara och bara....vi var 7 i finalen så jag kom inte sist där heller :P Jag säger inte att jag är nöjd, men det får bli ett OK...

Haha....fail splitthopp...vad fult XD 

 In action...


Min syster däremot! Fick dansa 2 normal omgångar, och en semifinal. Till finalen gick hon tyvärr inte vidare, hon skulle behöva ett kryss till från en annan domare, men eftersom hon fick ett kryss, så kom hon 6:a av 34! SUPERBRA!!!! Hon fick prick och bara två prickar kvar till star klass :D En stolt storasyster är jag :D Hon är såååå jä**kla bra! <3

Åhh vad hon tar iii! :D :D BRAAAAA :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar