2013/11/19

Zumbathon

Jag fortsätter och berättar lite om helgens händelser. Eftersom jag inte har super mycket att göra som sen jag kan blogga om så sparar jag "roliga" grejer och inte skriver allting på en gång ;)

I söndags så var det zumba maraton(Zumbathon)! Jag längtade så mycket! Sov till och med längre den morgonen för att dagen till kl 4 skulle gå snabbare sen när man vaknar. För att när man är vaken så går tiden så himla långsamt...speciellt när man längtar efter nåt...så jag sov! Till 11...och bara legat på sängen till 12...kollat på one tree hill till 13 och sen gick jag hem till mina föräldrar. Försökte dela in tiden lite smart så att det skulle gå fortare fram till 16 :)

När jag kom fram till Sporthallen så var dem redan igång med Zumba gold. Jag såg Carro och Rebecka sitta på läktaren så jag gick till dem, men så fort jag satte mig så började en låt som jag tycker om, så jag drog Carro på golvet och dansade. Det spelade ingen roll att det var Gold...det roliga var att röra sig till den låten :)
Sen gick vi och satte oss igen, jag tog på mig skorna, och då kom Rebecka och sa att hon ville dansa till den där låten så jag följde med henne...ja...det höll på såhär, men sen såg jag mina zumbakompisar (zumbisar) längsta fram dansa, så jag gick och dansade med dem :)
I början var det lite sådär...jag hade ont i nacken, och kunde inte riktigt ta i sålänge mamma inte kom med Ice power, smörja min nacke och så...
Men sen! Efter den första låten som J. kom jag igång! Så himla kuuuuul!!!! 
Jag älskar verkligen Zumba!!! 
Jag vill gå instruktörsutbildningen, men den är i Stockholm och håller på i 2 dagar...nja...vet inte om jag hinner och kan just nu... Får se när, men jag SKA gå den utbildningen! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar