2014/01/29

Tilt

Det här med Röst o Rörelse lektionen i skolan...Jag bara hatar det...Så himla jobbigt! Jag kan inte göra det bara...att stå och sjunga är jobbigt, och att stå och "fjant-sjunga" är ännu jobbigare... Jag bara hatar det...Alla andra i klassen tycker att det är så skönt och mitt i veckan och rolig och sånt men jag tycker verkligen att det är så sjuuuukt jobbigt....

Har stretchat idag på andra moderna lektionen. Asbra! Nu när S. är mammaledig och inte stretchar med oss som förut så blir det gärna bortglömd och/eller (jag gör det imorgon)...
Jag måste verkligen jobba med mina ben, dem vill inte bli raka...MEN! Dem är rakare nu än dem var när jag kom hit, vilket är ett stort plus!

Mitt nästa stora mål inom "coola-grejer" är det här när man tiltar och håller benet kvar i luften. Har velat göra det jättelänge, men det kändes omöjligt förut, nu när jag har lite mer kunskap så verkar det inte lika omöijligt. Men styrkan saknar jag supermycket i mina ben...MÅSTE träna styrka så att jag ska kunna hålla benet uppe ;) och självklart stretcha mer...MEN finns folk som kan göra såhär FAST är ovigare än mig...därför tror jag att det är styrkan som saknas...

Har filmat mig själv lite idag för att se hur det ser ut just nu. Ska bli spännande att se skillnaden om några månader (eller år?)
Men såhär ska det se ut på riktigt... Hoppas verkligen att jag kommer klara det nån gång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar