2013/10/23

"When my body screams stop, my mind screams never"

Sista riktiga dansdagen är avklarad. Imorgon och på fredag är det studiedagar, vilket betyder att 2:orna håller i lektionerna. Studiedag är inte samma sak som lov :) Inte för oss på danslinjen iallafall :)
Vi har idag fått våra tröjor! :D Sååå snygga tycker jag. Och jätte mysiga och SKITVARMA! :D
Såhär ser baksidan ut <3

På morgonen hade vi balett och jag kunde vara med på allting! :D Jag hoppade inte på vänster foten än för att det gör ont, men jag kunde gå upp på halvtå och göra grandpliéer och sånt :D Asbra! Tån blir bättre och bättre :D

På anatomin idag pratade vi om lår, insidan och framsidan(har redan snackat om baksidan förra gången) och då som vanligt blir det väldigt mycket "hur ska jag stretcha dem musklerna....":)
När vi kom ut från salen efter lektionen så sa jag till en av girlsen att jag kommer stretcha asmycket och målet är att jag kommer ner i splitt innan jul!!!!

På våra 40 minutare så stretchade jag insidorna mest. Var vid väggen först, och sen satt på golvet i en stor andra och böjde mig fram och såna vanliga stretch positioner för splitt. Har samtidigt varit duktig och försökt släppa spänningarna överallt i kroppen och förlänga allting, som vi alltid hör av läraren som har stretch med oss. Sen stretchade jag spagat och lite "disco-stretch"(balett-stretch och disco-stretch för mig ser lite olika ut)

Och sen testade jag gå ner i splitt....
Här ser ni hur det gick



"When my body screams stop, my mind screams never"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar