2014/03/31

3 dagar och hemmatävling

Då var jag tillbaka...på bloggen alltså. Hade fullt upp hela tiden från i fredags. Inte en enda ledig stund typ. Men sånt gillar jag!! :)
I fredags så har jag stenat på min systers gruppdräkt. 

Vid 3 tiden gick jag till DVT för att börja plocka in grejer till bilarna och släpet som vi sen skulle ta till Skövde arenan och ställa iordning gallen för lördagens rikstävling i disco! :D 
Vid 4 var vi i Skövde och började greja. Vi var klara vid 8-8.30. Kommer inte riktigt ihåg, men det tog ändå lite tid. Skönt att ingenting krånglade och hallen blev så fin!!




När jag kom hem så stenade jag färdigt min systers dräkt för att jag hann inte bli klar på eftermiddag.
På lördag hade jag först musikal rep i ca 4 timmar vilket var det lääääängsta 4 timmarna.. Jag var så taggad på tävlingen! Jag ville inte repa, jag ville vara i arenan!!! Vi skulle sluta vid 4 tiden men som tur det är så slutade vi redan vid halv 3, och därifrån blev det raka vägen till arenan för mig <3 
Singeln började precis när jag kom fram! Vilken var lite surt för att jag skulle då kunnat vara med och tävla om jag hade vetat det i förväg, MEN! Roligast att vara på plats ju! :D
En underbar eftermiddag och kväll väntade! :D jag hjälpte till även nu och gick med domarpapprena :) 
Kunde även heja på våra tjejer ibland och min syster var så duktig! Så kul att se att hon utvecklas så mycket! ;)


Dagens ena höjdpunkt var nog när Emma från DVT VANN sin klass!!! :) så roligt! Hon var verkligen superduktig och en värd vinnare! :) grattis! :)
Tävlingen slutade vid 22.15 ca men dagen var inte slut än. Jag skulle stanna kvar med några andra och städa hallen, ta ner allting och sånt. Det tog bara 2 timmar, men det var 2 intensiva timmar!! Roligt hade vi ju också samtidigt såklart :)  hemma i sängen var jag vid 1 på natten :)

Nästa dag(söndag) skulle jag upp tidigt och det blev ca 6 timmars sömn men kändes som 2 timmar... Hair sång rep stod på schemat... Jag somnade nästan... Inte för att det va tråkigt utan för att jag va så trött. 
Slutade ganska så tidigt vilket var skönt eftersom jag skulle hålla i ett danskalas på DVT på eftermiddagen. 
Väl hemma hann jag kolla igenom dansen jag skulle lära ut, även göra om lite. Gjorde det på balkongen för att vädret var så fint och varmt. Fick lite bränna också... ;) ;) 
Innan kalaset hann jag lägga mig en halv timme! Det behövdes verkligen! 

Danskalaset gick bra! :) barnen var söta och duktiga :)

Sen så skulle jag ju ta bussen och tåg till skolan men hann inte med sista bussen så jag fick sova hemma. 
Just nu sitter jag på tåget och är i skolan vid 10... Missar första lektionen men så är det nu...

Hoppas er helg var också roligt! :) :)
2 veckor kvar till påsklovet!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar